Få yrkeskårer jobbar så brett med kommunikation som HR-konsulter och HR-avdelningar. Välkommen till en workshop där vi finslipar kommunikationsverktygen utifrån era behov!

Rehabsamtal, implementering av värdegrund, stöd till chefer och medarbetare – där har vi några exempel på HR-sammanhang där kommunikativ kompetens och förmåga är avgörande.

Som HR-medarbetare och HR-chef ingår förstås också, som för alla andra, att kommunicera under egen och andras stress, att hitta utrymme för reflektion och lärande – ja helt enkelt att bidra till ett hållbart arbetsliv för andra och för sig själv.

Workshopen Kommunikation för HR utgår från behoven som finns hos er som deltar!

Exempel på innehåll och teman

Svåra samtal
Coachande förhållningssätt
Planera kommunikation
Förstå grupprocesser
Lednings-/förändringskommunikation

Jag som leder workshopen heter Sara Norrby Wallin. Jag har en bakgrund som chef och som kommunikationsstrateg med internt och HR-nära fokus. Sedan 2020 utbildar Sara blivande HR-specialister i Kommunikation för HR inom ramen för Sensus diplomutbildningar.

Detta ingår

Före. Behovsinventering genom 1–2 intervjuer med utvalda deltagare eller en enklare enkät till samtliga deltagare.
Under.
En fysisk eller digital halvdagsworkshop (3,5 timmar). Mycket interaktivitet och inspirerande arbetsformer. Fokus på det ni behöver bäst och scenarion från er vardag.
Efter. Dokumentation av workshopens innehåll. Ett uppföljande samtal med en eller flera kontaktpersoner cirka sex månader efter genomförande av workshopen.

Och ett bonustips: Är ni få i HR-rollen på din arbetsplats men du ingår i ett nätverk av HR-chefer/-personer? Slå er ihop och genomför workshopen tillsammans!

Nästa steg

Vill du veta lite mer om workshopen? Eller är det dags att boka?

I båda fallen är nästa steg detsamma: Klicka på knappen och fyll i kontaktformuläret så återkommer vi så snart som möjligt!

Vi ser fram emot kontakten!